sreda, 16. julij 2014

Kamnica-Tojzlov vrh 703m

Spet slaba napoved vremena za gorski svet ki je že letos skoraj standard kar pa nekatere ljudi odvrača od obiskovanja gora,pojavljajo pa se že tudi prva "jamranja" o slabi turistični sezoni.Bomo videli kar bo prinesel skoraj prihajajoči avgust.Mi pohodniki pa si s tem pač ne belimo glav,gremo pač po drugih poteh.

Zato tudi tokrat izberem eno manj znano pot ki ravno tako ponudi lepe razglede,samoto in uživanje v naravi.Za njo sem izvedel po naključju ko sva bila s kolegom službeno v Kamnici.
Torej pot se začne v središču Kamnice v bližini cerkve Sv Martin.Zavijem v ulico mimo pošte,planinski smerokaz se pojavi na desni.Pot je dolga 3 ure in 30 minut vsaj tako piše,za označenost poti pa skrbi planinsko društvo APD Kozjak Maribor katerega član sem postal pred nekaj dnevi.Pa to itak nič ne spremeni,še naprej si bom pripravljal ture in korake obiral sam,le tistega NE več ne bo v vpisni knjigi.Mogoče pa le kdaj v prihodnosti v kakšni družbi na katerem brezpotju ki so "sladka" kot med.

Za podrobno predstavitev poti si oglej VIDEO (klik).

.....utrinek ob poti....(klik za ogled večje)...

Pot me je najprej vodila med hišami in strmo navzgor.Cerkveni zvon se oglasi zato obrnem pogled,zvok odmeva in se razlega v daljave.Strmina naraste saj me markacije vodijo v breg,tudi razgled se odpre.

.....razgled-panorama....

Višje mojo radovednost prevzamejo Hudičeve skale-401m ki so naravna znamenitost.Za ogled le teh nas opozori napis ob poti.

....Hudičeve skale....

.....

Naprej po markirani poti mimo hiš,čez travnik v gozd.Mimo lovske koče kasneje pa po asfaltni cesti čez Medič breg(tako piše na zemljevidu) saj se tudi pot tako imenuje.Je pa zanimivo kar sem se čudil med samo potjo tako lepa tura in skoraj nič o tem se ne najde na internetu v današnji dobi informatike.
Preden bo pa nastal in viden kakšen podroben opis poti na hribi net pa se bo tudi Matjažu še brada kar nekaj krat ovila okoli mize.

GPS sled-Kamnica-Tojzlov vrh-Gaj-Sv Urban-Kamnica(klik)

....pogled na Maribor....

Med vinogradi se pot položi nato pa se začne spuščati nižje skozi gozd.Kmalu se pojavi razpotje kjer bi lahko zavil na Sv Urban,nadaljujem v smer Tojzlov vrh.Pot me dolgo vodi po ozki dolinici ob potoku ki se imenuje Jemšekov potok.A ko se ta konča se pojavi makadamska cesta katero prečim in čez travnik v gozd,tako kažejo smerokazi.

....hribi....

....in širni gozdovi...

Spet se pot dviguje po gozdu navzgor.Zgrešim odcep nekaj časa še hodim po kolovozu ko ugotovim da nisem na pravi poti.Vrnem se nazaj ugotovim da je treba na gozdni jasi zaviti desno na peš pot skozi visoke koprive.Višje skozi posledice žledoloma,še malo v desno ko stopim iz gozda na travnik.Po travah navzgor do asfaltne ceste tam pa me puščica usmeri v levo.

Lepi razgledi se kažejo res neverjetno saj je vreme bilo tudi čudovito.Po cesti še nekaj minut ko se pred mano pokaže planinski dom Obrtnik.

....res lepi razgledi v širne daljave....

Snamem nahrbtnik in skočim v notranjost po odtis žiga,tega še nimam saj sem prvič tukaj.

....planinski dom Obrtnik-Tojzlov vrh 703m Kozjak....

V bližini si na klopci privoščim počitek in okrepčilo.Vrh je le nekaj korakov severno do katerega se sprehodim preden odrinem naprej.Med počitkom sem sklenil da nadaljujem še na Gaj nad Mariborom in od tam do Sv Urban,lepa krožna varianta.

Seveda po cesti naprej,večinoma po ravnici ob tem pa lepi razgledi v daljave.Gaj nad Mariborom dosežem kar hitro cca 40 minut.Tukaj sem bil že pred davnimi časi,veliko se je spremenilo,lepo in urejeno je vse.

....po cesti naprej...večinoma ravnica....

....razgledi v daljave...

....Gaj nad Mariborom-583m...

....cerkev Sv Križ....

Koraki me nesejo naprej cesta se spušča,odcep pa ni označen ali pa nisem bil pozoren.Vem da bi moral biti a ker grem.Vijugasta cesta gre vse nižje pod hribe.Nato se "uravna" jaz pa v "popolnem" pohodniškem tempu do naslednjega križišča,tu pa spet navzgor po klancu.Vesel bi bil kolesa ampak pohodniki smo raje peš.

....spet razgledi....daleč v Avstrijo....

Sv Urban se že vidi,po vijugasti cesti ob pobočjih hribov vedno bližje.

....Sv Urban je vse bližje...

....hribi in vinogradi....

Na najvišjo točko pa le pojdem.Spet nekaj fotk razgledov in že sestop v smer Lucijinega brega proti izhodišču.

....Gaj nad Mariborom je že daleč...

....Sv Urban...

....razgledi....

....na Žavcarjev vrh v daljavi....

....Avstrijske hribe ki me mikajo....

....proti Mariboru....

....proti Prekmurju....

....ob vrnitvi na izhodišče...

....lepi metulji ob poti...

.....

...kapelica na Lucijinem bregu....

....Sv Lucija....

....pa sem spet na izhodišču v centru Kamnice pri Mariboru....

Video film o prehojeni krožni poti




Podrobna predstavitev poti v video obliki.



Res lep pohod je za mano,skupaj se je nabralo kar 24 km toliko kot iz Krme na Triglav(obe smeri skupaj),1285 višinskih metrov in še nekaj več kot 6 ur hoje.