nedelja, 11. maj 2014

Sveti Jurij-Donačka gora

Letošnji pomladni dnevi pa niso za nikamor.Glede na lep marec ko je bilo lepega vremena na pretek sta april in maj mokra meseca.Nestabilno vreme pa odvrača od daljših pohodov ki so v planu,vsaj v druge kraje v Sloveniji.Zato se izbirajo bolj bližnji cilji na Štajerskem.Kjer pa se tudi najdejo lepe in zanimive poti pa če že prehojene pred časom.Se pa naredi da so drugačne.

....pogled na Donačko goro....(klik za ogled večje)...

Zato tudi tokrat izberem nekaj bližnjega to je Donačka gora kjer se Karavanke končajo.Od doma do izhodišča sem hitro,samo 45 minut.Že pripravljen stopim iz avtomobila,vzamem nahrbtnik,vklopim GPS(Global Position Sistem) in že obiram korake.
Lepo je novo parkirišče pod cerkvijo Sveti Jurij kjer sem začel.Po strmi cesti počasnih korakov za ogrevanje.Bolj vetrovno je danes.Glej tudi video (klik).

GPS sled(klik)

Ta pot je opisana na hribi net(klik).

....nekaj korakov nad parkiriščem cerkev Sveti Jurij...

Pot me nese mimo kmetij,čez pašnike ob robu gozda.Z višino pa se kaže lep razgled ki je segal zelo daleč.

...vedno višje...

....razgled vedno lepši...

....odlično označena pot...

....pogled na zadani cilj...Donačka gora...

V gozdu nekaj manjših posledic žledoloma ali zime.Na razpotju zavijem v levo,naprej pa gre pot direktno v smer Rudijevega doma.

....Macelj...

....metulji ob poti...

....tišina gozda...

....razpotje me usmeri v levo navzgor....

Počasi se dvigam po pobočju navzgor po lepo nadelani poti ki v nadaljevanju zavije bolj v levo in se dviguje na severni strani.

....cvetje bo poti...

....utrinek...

....v smer...

Firbec mi ni dal miru da skrenem z poti se povzpnem po pobočju navzgor na manjši vrh ki pa nima imena.Označen je s kupom kamenja in nekakšno piramido.

....neimenovan vrh...

....piramida....

Radovednost mi ne da miru da si ogledam še greben naprej proti zahodu.Skale ki štrlijo v nebo.Ne bi bilo enostavno.Bi pa šlo samo danes nisem plezalsko razpoložen morda drugič.
Vrnem se na označeno pot.Pot me pripelje do skal do vrha ni več daleč.Ob jeklenici par korakov in že sem na ovršnem delu.

...ob jeklenici navzgor...

...čeravno nekaj metrov je kar precejšnja globina...

Poznam že to vse pa vendar,tabla me usmeri levo kjer je uradna točka vzhodni vrh-883m,pa tudi žig pod skalo.

....žig pod skalo...

Vreme je odlično.Na vrhu celo brez vetra.Lepi razgledi na vse strani.Na Pohorju in v ostalem delu proti zahodu pa precej zabasano z oblaki še dobro da sem se tako odločil.

....na vzhodni vrh 883m...

....pa grebenu na zahod...

...panorama razgleda...

...Boč-približana velik zoom...

....Maribor....

....Ptujska gora...

....Ptuj...grad...

....panorama na jug-pogled na Hrvaške hribe...

....Medvednica-Slijeme-Hrvaška....

Sledi počitek za okrepčilo ki si ga privoščim na bližnji skali ki ni vrh a tudi nudi lep razgled.

Nadaljujem z potjo proti zahodu.Pot poteka na južni strani grebena.Spet radovednost zato na primernem delu spet skočim na greben.Na drugo stran je pa precej prepadno.

Pohodnikov je bilo kar precej.Kmalu sem na zahodnem vrhu kjer stoji znamenje v bližini pa drog z zastavo.Ravno tako se kaže lep razgled v daljave.Formalnosti,vpis v knjigo,žig.Nekdo jo je pustil celo zunaj zato jo pospravim v kovinsko škatlo kamor sodi.

Počakam da se ostali odpravijo z vrha Pade še nekaj posnetkov in sestopim v smer Rudijev dom.

...zahodni vrh 884m...

...panoram razgleda...

...utrinek....

...ena spominska....bloger....

....igrivi metulji....saj je vreme bilo fantastično....

Kar precej se jih  je še komaj vzpenjalo in bili so precej glasni.Tako pač je na zelo obljudenih pohodniških poteh zato so brezpotja zakon.

.....

....prva označena planinska pot v Sloveniji je bila na Donačko....

Lepo nadelana in urejena pot zato spust poteka hitro.Pri domu je bila prava gneča grem kar mimo po cesti.Nekaj ovinkov in že sem pri domačiji kjer me markacije usmerijo levo-izvir Sotle.
Ne grem na izvir ta pot me bo privedla do cerkve Svetega Donata,izvir morda kdaj drugič.

....spet razgled...

Lepo je speljana ta pot ob robu gozda in po gozdu.Pripelje me na travnik pred cerkev Svetega Donata.

....rožice...

....

....cerkev Svetega Donata...

V bližini je razpotje.Nadaljujem v smeri ki kaže na izvir.Spet se ob tem odpira lep razgled proti jugu.Po nekaj korakih stopim na pot kjer sem se zjutraj vzpenjal.

.....

Na izhodišče pridem pozno popoldan.Lepo je bilo pa če že znana pot je včasih drugačna saj narava je unikat.Priporočam!

Glej tudi:
Zimski pohod na Donačko goro(klik)

Jesenski pohod


Video film o prehojeni poti




Pa vsem varen korak v hribih in gorah.